Svenska
Mest sålda
-
Title:
Teamutveckling I Teori Och Praktik
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Syftet med att arbeta i team är att lösa problem tillsammans. Vilka processer sätts då igång? Har medlemmarna samma mål eller olika? Och vad är egentligen teamutveckling? I Teamutveckling i teori och praktik har Maria Åkerlund och Christian Jacobsson saml...
Teamutveckling I Teori Och Praktik Bok
<p>Syftet med att arbeta i team är att lösa problem tillsammans. Vilka processer sätts då igång? Har medlemmarna samma mål eller olika? Och vad är egentligen teamutveckling?</p> <p>I <em>Teamutveckling i teori och praktik</em> har Maria Åkerlund och Christian Jacobsson samlat teori och forskning om vad team är, hur de blir till och utvecklas och varför de utvecklas som de gör (eller inte). Rollen som medlem i team samt ledarskap och följarskap diskuteras. Författarna beskriver även forskningsförankrade metoder för att analysera, diagnostisera och utveckla team. Avslutningsvis granskar de trender såsom agila, självstyrande och virtuella team. Här besvaras också frågorna: Hur kommer teamarbete att förändras i framtiden och hur kommer teamarbetets roll i arbetslivet att utvecklas?</p> <p>Tack vare författarnas förankring inom akademin parallellt med deras erfarenhet som konsulter, kombinerar de teorier och forskning med teamutveckling i praktiken på ett unikt och användbart sätt. Boken är därför lämplig både för verksamma inom teamutveckling och för dem som utbildar sig inom området.</p> <h3>Sagt om boken:</h3> <p>”Bokens innehåll speglar tydligt bokens titel. Den teoretiska genomgången av relevanta vetenskapliga studier är omfattande och samtidigt förmedlar författarna praktiska och handfasta råd. Boken kan med fördel tjäna som utgångspunkt för rektorer på en skola där arbetslagsarbetet behöver utvecklas.”<br/><strong>Skolledaren Februari 2020</strong></p>
-
Title:
Reklam - Strategiskt Och Kreativt
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Om reklam, aktörerna, marknadsplanerna och reklamsamarbetet. Om idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten, etiken. I sin nya bok skriver Bo Bergström om hatkärlek, lockelse, reklamtrötthet, varumärken, positioneringar, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, di...
Reklam - Strategiskt Och Kreativt Bok
Om reklam, aktörerna, marknadsplanerna och reklamsamarbetet. Om idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten, etiken. I sin nya bok skriver Bo Bergström om hatkärlek, lockelse, reklamtrötthet, varumärken, positioneringar, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, dialog, visuell profil m.m. Boken riktar sig till beställare av reklam, de som strategiskt planerar, verbaliserar och visualiserar reklambudskapet, till studenter vid universitet, högskolor, reklam- och designskolor. Till alla konsumenter som älskar och hatar reklam! Bo Bergström är författare, utbildare, föreläsare och creative director. Han har arbetat på flera av de främsta reklambyråerna, har belönats med åtskilliga priser. Han har skrivit en rad böcker, varav åtminstone ett par har blivit klassiker: Bild & Budskap och Effektiv visuell kommunikation.
-
Title:
Effektiv Visuell Kommunikation - Om Nyheter, Reklam, Information Och Identitet I Vår Visuella Kultur
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Tolfte och senaste upplaganEn värld utan bilder, filmer, texter, former och färger är svårt att tänka sig. Lika svårt är det att bortse från de budskap dessa förmedlar. Denna fack- och kursbok, Effektiv visuell kommunikation, ger en övergripande bild av den visuella världen för de professionella ko...
Effektiv Visuell Kommunikation - Om Nyheter, Reklam, Information Och Identitet I Vår Visuella Kultur Bok
<p><i>Tolfte och senaste upplagan</i></p><p>En värld utan bilder, filmer, texter, former och färger är svårt att tänka sig. Lika svårt är det att bortse från de budskap dessa förmedlar. Denna fack- och kursbok, <i>Effektiv visuell kommunikation</i>, ger en övergripande bild av den visuella världen för de professionella kommunikatörerna och studenterna väg in i den. Oavsett om branscherna är nyhetsförmedling, reklam eller information.</p><p>Men boken tydliggör även effekten av de kommunikativa satsningarna. Ofta blir artikeln läst och affischen styr rakt in i hjärtat - men inte alltid. Vad avgör? Femton kapitel förklarar detta med hjälp av teori, tillämpning, exempel och framför allt inspiration.</p><p>Författare är Bo Bergström, föreläsare, utbildare och creative director. Han har skrivit elva böcker om olika aspekter på visuell kommunikation. En av dem är utgiven på engelska samt översatt till nio andra språk världen över. Hans samlade bokutgivning uppgår till drygt 225 000 exemplar. Bergström har lång erfarenhet från utbildningar vid universitet och högskolor samt vid olika skolor specialinriktade på visuell kommunikation. Han är rikt prisbelönt, bland annat Guldäggsvinnare. Han är fil kand i konst, litteratur, pedagogik och ledamot i Bild och Ord Akademin samt juryledamot i Svenska Designpriset.</p><p>---------------------------------</p><p>Denna fackbok är en fröjd att läsa" Anders Carlsson</p><p>"Finns inte dess like i Sverige" Staffan Löwstedt</p><p>"Fantastisk bok av uppskattad föreläsare" Tamara Landia</p><p>Ett essentiellt uppslagsverk för det universella visuella språket" Philip Ahlqvist</p><p>"Aktuella uppdateringar klargör den visuella kulturens förändringar över tid" Tommie Nyström</p><p>"Ett måste för alla som jobbar med ord eller bild eller både ock" Ylva Björnström</p>
-
Title:
Värdeskapande Hr-ledning - Så Utvecklar Du Mänskliga Resurser Utifrån Verksamhetens Behov
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Många verksamheter ger i dag uttryck för att medarbetarna är deras viktigaste tillgång - men använder företag och organisationer verkligen denna resurs på ett optimalt sätt? För att lyckas krävs en skicklig HR-ledning. Ju bättre HR-ledning en verksamhet har, desto bättre är förutsättningarna för at...
Värdeskapande Hr-ledning - Så Utvecklar Du Mänskliga Resurser Utifrån Verksamhetens Behov Bok
<p>Många verksamheter ger i dag uttryck för att medarbetarna är deras viktigaste tillgång - men använder företag och organisationer verkligen denna resurs på ett optimalt sätt? För att lyckas krävs en skicklig HR-ledning. Ju bättre HR-ledning en verksamhet har, desto bättre är förutsättningarna för att skapa resultat genom de mänskliga resurserna - det så kallade humankapitalet.</p> <p>Det här är en praktiskt orienterad bok om personalarbetet, själva HR-hantverket. Den tar sin utgångspunkt i verksamhetens behov, oavsett om det är affärsdrivet näringsliv eller offentlig sektor, och hur HR på mest effektiva sätt kan leverera det som ledningen och organisationen behöver.</p> <p>Framtidens HR-arbete måste vara behovsanpassat, verksamhetsdrivet och värdeskapande.</p> <p>Boken vänder sig till:</p> <ul> <li>HR-ledare som har ensamt HR-ansvar eller som leder företagets HR-funktion</li> <li>Blivande HR-ledare och HR-ansvariga </li> <li>VD och chefer för företag som har för avsikt att etablera, uppgradera eller omorganisera HR-funktionen</li> <li>Externa HR-konsulter som arbetar med företag som inte har en egen HR-funktion.</li> </ul> <p>Om författaren</p> <p>Ann C. Schødt är fil. kand. i företagsekonomi (organisation & ledarskap), författare, mentor och sedan 2003 HR Manager i fyra olika internationella verksamheter. Under åren har hon arbetat inom många olika verksamheter, såväl offentliga som privata, och inom vitt skilda branscher. Hon driver nu egen konsultverksamhet som erbjuder HR-ledning, tester, utveckling och karriär-coaching. Hon håller också föredrag och workshops om effektivt personligt nätverk, potentialutveckling m.m.</p> <p>Översättare: Ann Lagerhammar</p>
-
Title:
Uppdrag Butikschef - Att Leda I Butik
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Det finns tiotusentals butikschefer i Sverige. Trots detta saknas det aktuell litteratur om butikschefers arbete med avseende på ledarskap och personalansvar. Syftet med denna bok är att fylla denna kunskapslucka. Vad innebär det att arbeta med ledaruppdrag inom handeln och hur kan man nå framgång ...
<p>Det finns tiotusentals butikschefer i Sverige. Trots detta saknas det aktuell litteratur om butikschefers arbete med avseende på ledarskap och personalansvar. Syftet med denna bok är att fylla denna kunskapslucka.</p> <p>Vad innebär det att arbeta med ledaruppdrag inom handeln och hur kan man nå framgång som butikschef? Detta är två centrala frågor i boken Uppdrag butikschef - att leda i butik. </p> <p>Boken tar ett helhetsgrepp om följande centrala aspekter på butikschefsarbete:</p> <ul> <li>Ledarskap och medarbetarskap</li> <li>Motivation och kommunikation</li> <li>Personalarbete och arbetsrätt</li> <li>Kompetensutveckling och etik</li> </ul> <p>Boken är skriven av forskare inom företagsekonomi och socialpsykologi, verksamma vid Högskolan i Skövde, och den bygger delvis på ett aktuellt forskningsprojekt om ledarskap och medarbetarskap inom svensk handel.</p> <p><strong>Om författarna</strong><br/>Thomas Andersson är biträdande professor i företagsekonomi vid Högskolan i Skövde. Han forskar och undervisar bland annat om ledarskap, medarbetarskap och utvecklingsarbete. </p> <p>Ali Kazemi är biträdande professor i socialpsykologi vid Högskolan i Skövde. Han har författat böcker och artiklar om bland annat ledarskap, välbefinnande och rättvisa i arbetslivet.</p> <p>Stefan Tengblad är professor i företagsekonomi vid Högskolan i Skövde. Han är författare till böcker och artiklar om chefers arbete, medarbetarskap och Human Resource Management.</p> <p>Mikael Wickelgren är forskare och lärare i företagsekonomi vid Högskolan i Skövde. Han har forskat och undervisat kring ledningsarbete och organisation i svensk handel inom Butikschefsprogrammet på högskolan sedan 2006.</p> <p><strong>Sagt om boken</strong><br/>"En angelägen bok som behandlar en vardag där chefen ofta möter medarbetare och kund samtidigt - en ensam och utsatt ledarsituation. Det finns få, om några, böcker som så direkt riktar sig till chefer på butiksgolvet," skriver juryn i Årets HR-bok 2013, som utnämnt Uppdrag butikschef till en av årets 10 bästa HR-böcker.</p> <p>"Innehållet är väl förankrat i verkligheten och varje kapitel inleds med ett exempel från en reell situation. Boken har en gedigen teoretisk grund men behåller genomgående fokus på kopplingen till detaljhandeln. Teoretiska kapitel varvas med korta intervjuer med butikschefer runt om i Sverige och avslutas med en gedigen referenslista. Boken bör läsas av alla som redan arbetar som butikschef, men kan med fördel även användas i utbildningssammanhang." BTJ häfte 13110168. Lektör Louise Sverud.</p>
-
Title:
Förhandlingsbart - Metodbok I Förhandlingsteknik
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Alla är inte födda till goda förhandlare, men alla kan bli det! Vi hamnar dagligen i olika typer av förhandlingar, om stort som smått och både professionellt och privat. De flesta av oss tenderar att förhandla instinktivt, på det sätt som vi känner är det bästa, och ofta det enda, sättet för att nå...
Förhandlingsbart - Metodbok I Förhandlingsteknik Bok
<p>Alla är inte födda till goda förhandlare, men alla kan bli det! Vi hamnar dagligen i olika typer av förhandlingar, om stort som smått och både professionellt och privat. De flesta av oss tenderar att förhandla instinktivt, på det sätt som vi känner är det bästa, och ofta det enda, sättet för att nå önskat resultat. Ibland går det bra, men i de flesta fall blir utgången långt ifrån den önskade eller bästa möjliga.</p> <p>Rätt tillämpade kan verktygen i den här boken betydligt öka din framgångskvot. Den ger dig kunskap om de vanligaste fallgroparna och fula knepen i förhandlingssituationer samt effektiva verktyg och tips för att motverka dem. </p> <p>Boken tar upp både winwin-metodik och hård förhandling, och steg för steg får du hjälp med att utveckla din egen personliga förhandlingsteknik.</p> <p>Förhandlingsbart bygger dels på författarnas fleråriga praktiska erfarenhet och forskning, dels på etablerade förhandlingsteorier och modeller. Den franska förlagan har sålt i över 25 000 ex och är översatt till 6 språk.</p> <p><strong>Om författarna</strong><br/>Alain Lempereur innehar Alan B. Slifkas professur i konfliktlösning vid Brandeis University,USA. Tidigare professor vid handelshögskolan ESSEC i Paris där han bland annat startade upp förhandlingsforskningsinstitutet IRENE (Institute for Research and Education on Negotiation) och arbetade med fältstudier och projekt kring konfliktlösning och försoningsprocesser i Östafrika. Juris doktor (SJD), Harvard Law School.</p> <p>Aurélien Colson är Associate Professor vid handelshögskolan ESSEC i Paris och där chef för IRENE som nu ansvarar för att utbilda högre befattningshavare vid Europeiska Kommissionen och vid franska utrikesdepartementet i förhandlingsteknik. Tidigare arbetade Aurélien som sakkunnig åt den franske premiärministern. Doktor i statsvetenskap, University of Kent, samt examina från Sciences Po och ESSEC i Paris.</p> <p>Erik Wetter är Assistant Professor och lärare i förhandlingsteknik vid Handelshögskolan i Stockholm samt flitigt anlitad som föreläsare och rådgivare i förhandlingsfrågor av företag och offentliga organisationer. Erik är ordförande för SILF Negotiation Institute (SNI) samt kopplad till Försvarshögskolan och IRENE vid ESSEC i Paris. Ekonomie doktor och civilekonomexamen, Handelshögskolan i Stockholm.</p> <p><strong>Sagt om boken</strong><br/>"Att planera sin tid är en förutsättning för framgångsrika förhandlingar. Denna bok hjälper dig att göra saker i rätt ordning." - Dr. Jeanne Brett, Professor of Dispute Resolution and Organizations, Kellogg School of Management.</p> <p>"Även om du bara tillämpar 5 % av det som står i den här boken kommer dina kunder att uppfatta dig som mer tillmötesgående." - John Wong, Senior Partner, Boston Consulting Group.</p> <p>"En unik och välkommen handbok för förhandlare som på ett pedagogiskt sätt beskriver beprövade idéer och framgångsrika beteenden." - Pierre Debaty, Head of the Brussels Training Office, Europaparlamentet.</p>
-
Title:
Motivation - Motivationsteorier & Praktisk Tillämpning
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Ytterst få ledare skulle hävda att organisationer kan nå bästa möjliga resultat med omotiverade medarbetare. Trots detta står de klassiska motivationsteorierna och samlar damm. När ledare vill komma underfund med hur de ska få medarbetarna att realisera sin fulla potential, söker de sig inte till d...
Motivation - Motivationsteorier & Praktisk Tillämpning Bok
<p>Ytterst få ledare skulle hävda att organisationer kan nå bästa möjliga resultat med omotiverade medarbetare. Trots detta står de klassiska motivationsteorierna och samlar damm. När ledare vill komma underfund med hur de ska få medarbetarna att realisera sin fulla potential, söker de sig inte till dessa teorier och metoder. Vilket är synd, för de klassiska motivationsteoretikerna var väldigt insiktsfulla, och många av dem var långt före sin tid - så långt att teorierna kanske först nu kommer till sin fulla rätt.</p> <p>Boken består av fyra delar där den första delen, "Perspektiv", ger en introduktion till motivationsteorins historiska utveckling och metateoretiska perspektiv, från behaviorismen till den existentiella psykologin.</p> <p>I del två presenteras "Klassiska motivationsteorier", från Maslow till Hackman & Oldham. och i del tre, "Motivation i vår tid", följs spåren från de klassiska teorierna till nya motivationsteorier om den högspecialiserade, kreativa medarbetaren och vidare fram till de senaste trenderna inom motivationslitteraturen.</p> <p>Den sista delen, "Motivation i praktiken", bygger en bro mellan teori och praktik genom fyra illustrativa fall och genom en rad reflektioner kring hur man i praktiken kan undersöka medarbetarnas motivation.</p> <p>Om författaren<br/>Helle Hedegaard Hein är verksam vid Institut for Ledelse, Politik og Filosofi vid Copenhagen Business School.</p>
Utvalt - Svenska
Hjärnatlet - Tänk Smartare, Jobba Snabbare Och Bygg Starkare Team
Den starkaste muskeln sitter mellan våra öron. Ändå saknar många förståelse för hur hjärnan fungerar och vad vi kan göra för att optimera den - hur vi blir hjärnatleter.Hjärnatlet - tänk smartare, jo...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt